" Podróż na sto stóp" R. Morais


298145-352x500

” Bez wątpienia najlepsza powieść wszech czasów osadzona w świecie kulinariów!”
                                                               Anthony Bourdain
” Pyszna kilinarna podróż przez  świat: od dzikich plaż Bombaju do szyk paryskiej haute cuisine” 
                                                                Padma Lakshmi
„(…) nie czytaj tej książki, jeśli jesteś głodny. Bo ją zjesz!”
                                                                   Simon Beaufoy
     Nie muszę dodawać jakiego rodzaju to książka.
   Książka, po którą nie sięgnęłabym gdyby nie obejrzany film. Film zafascynował mnie od pierwszej minuty, egzotyczni aktorzy, akcja w początkowym momencie działa się w Mombaju, zapach curry czułam przez ekran…. 
    Film długi ale w żadnym wypadku nie za długi. Skuszona tym dobrodziejstwem postanowiłam jak zwykle porównać film z książką. Film mnie oczarował, zresztą producentem był Steven Spielberg oraz Oprah Winfrey, aktorzy kina Bollywood np. wcielający się w postać Hassana – Manish Dayal zachwyca od początku filmu.
    Książka mnie nie zawiodła można ją czytać jednym tchem. Nie jest zbyt gruba, więc da się ją szybko skonsumować, oczywiście literacko :) Od początku nasuwają mi się różnice pomiędzy filmem a książką. Zakończenie w książce jest zupełnie inne od tego w filmie. Również sam film zawiera wiele scen nadających barwy i odrobinę przekoloryzuje akcje w książce. 
    Mi osobiście zarówno wersja reżysera jak i wersja autora książki bardzo przypadły do gustu. Polecam zarówno film jak i książkę. Ale chyba w pierwszej kolejności przeczytajcie książkę. Potem będzie Wam łatwiej wychwycić różnice i inwencję twórczą reżysera i scenarzysty.
                                 Gorąco polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polecany post

100 przeczytanych książek w 2018 roku !