"Biegnąca z wilkami. Archetyp Dzikiej Kobiety w mitach i legendach" C.P. Estes

     Clarissa Pinkola Estes stworzyła książkę niesamowitą. Nie da się jej nigdzie zaklasyfikować. Nigdzie przyporządkować. Jestem pod ogromnym wrażeniem pracy jaką włożyła w tę książkę Dzika Kobieta. Nie mogłam się od niej oderwać. Ma w sobie coś magnetycznego, coś niesamowitego i nie da się tego wyjaśnić.
352x500
Autorka tak oto pisze we wstępie:
„Wszystkie jesteśmy przepełnione tęsknotą za dzikością. Nie ma na nią żadnego kulturowego antidotum. Nauczono nas wstydzić się takich pragnień. Zapuszczałyśmy długie włosy, by zasłonić nimi swoje uczucia. Ale cień Dzikiej Kobiety wciąż za nami podąża, dniem i nocą. Nieważne, gdzie jesteśmy, ten cień ma nieodmiennie cztery łapy”.
   Mity, legendy, opowieści są nieodzownym elementem naszej kultury. Niezależnie gdzie mieszkamy są one wszędzie.
Nie jest to lektura dla wszystkich, spotkałam się również  z bardzo negatywnymi opiniami. Tę książkę albo się pokocha albo znienawidzi. Ja ją pokochałam i czekam z niecierpliwością na kolejne tłumaczenia tej niesamowitej pisarki.
                           POLECAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polecany post

100 przeczytanych książek w 2018 roku !